Konstrukční historie je v Mayi posloupnost všech operací použitých na vybraném objektu. Typicky pro 3D modely, ale ne jen pro ně. Editory, ve kterých ji lze zobrazit jsou Node Editor, Channel box, Attribute Editor, Hypergraph a Hypershade.
Teoreticky lze kdekoli v historii úprav zpětně provést změny a ty se promítnou do všech dalších kroků – prakticky to ale není příliš použitelná vlastnost (pokud se nebavíme o MASH síti).
Změny totiž mohou ovlivnit počty komponent v objektu a následné další operace se sice pořád provádějí na komponentách se stejnými indexy, ale ty už mohou být jinde, nebo nemusí vůbec existovat. Proto se takové úpravy nedoporučují – většinou totiž napáchají víc škody, než užitku.
Před některými operacemi (rigging, příprava pro dynamickou simulaci, …) je vyžadováno historii kompletně smazat. Za následek to má trvalé „zapečení“ změn do modelu, stejně jako vyčištění a zmenšení velikosti souboru na disku.