Aliasing je obecně vadou v signálu a vzniká tzv. „vzorkováním“ – tedy převodem nějaké informace (s „nekonečným rozlišením“) do vzorku (o určitém konečném rozlišení). Ve 3D se aliasing projevuje např. jako zubaté pixely na hranách objektů, moaré efekt na texturách, atd.
Pokud máme v obraze aliasing, může docházet k různým nejen estetickým vadám, ale také výrazným problémům s rozeznáním objektů, příp. i k jejich mizení.
Aliasing není ale jen pojmem ve 3D grafice – obecně vzniká převodem informace na signál (třeba při focení a nahrávání zvuku či videa), kompresí/transformací tohoto signálu, nebo převodem tohoto signálu zpět na obraz (kam se vlastně dá započítat i vykreslování 3D objektů v interaktivních aplikacích a hrách). Pro odstranění aliasingu se používá antialiasing.
Související pojmy: antialiasing, jagged edges, digitální zpracování obrazu, sampling, supersampling, oversampling, multisampling, crawling, pixel popping, sub-pixel flickering