Nejdřív je potřeba přidat světlo, pak otevřít Attribute editor a na záložce Shadows použít volbu Use Raytrace Shadows, pokud ještě není zakliknutá.
Jedna věc je nastavení jemnosti stínu a druhá věc je jaho kvalita. Obecně – méně kvality = více šumu. Chcete-li kvalitnější stíny, je potřeba zvednout počet Shadow Rays, čili počet paprsků vyzářených do scény. Pokud bude hodnota Shadow Rays nízká a jemnost vysoká, stíny budou hodně šumět.
Zvednout hodnotu Shadow Rays ale samo o sobě nestačí; to jen vyzáří do scény více paprsků a prodlouží render time, ale nemusí znamenat, že stíny budou měkčí. Pokud chcete jemnější stíny, záleží na typu světla:
- Area light – čím větší je objekt světla ve 3D okně, tím měkčí stíny bude dělat
- Ostatní světla – jemnost jejich stínů není ovlivněná velikostí světla ve 3D okně, ale nastavením v Attribute editoru (jeden řádek nad Shadow Rays):
- Point / Volume / Spot Light – měkkost stínu řídí parametr Light Radius
- Directional Light – měkkost stínu řídí parametr Light Angle
- Ambient Light má zase parametr Shadow Radius – nezapomeňte, že toto světlo blbne v kombinaci s mental rayovskými materiály a je potřeba to ještě ošetřit – jinak tyto materiály vůbec na ambientní světlo nebudou reagovat

